Blog Archive

Monday 31 March 2014

Една омагьосана фигура, все още ухаеща на вчерашни мечти






Мечта.
 - о
пределение (цитат - извадка от Свободната енциклопедия): силно и непреодолимо желание, идеализирана цел и стремеж към щастие.
Доста приемливо го описали хората. Аз така реших концептуално да отскоча към собствената си мечта и да установя всъщност какъв е филмът, в който тя ме вкарва. И какъв е филмът, който ме вкарва в нея. И защо изобщо терминът "филмиране" в многото му леки и тежки варианти за назоваване и проявление се среща в ежедневието почти толкова, колкото любимото "фейсбук“.

Три елемента:

1) силно и непреодолимо желание;
2) идеализирана цел;
3) стремеж към щастие.

Мечта, обект на изследване:

Да бъдеш щастлив?

1. Да бъдеш щастлив. Като силно и непреодолимо желание. Като визуално отражение на стръкчета трева. Правилни думи и липса на точно такива. Обич. Усещане. Страст. И фаталната им комбина. 


Три елемента:

1) силно и непреодолимо желание;
2) идеализирана цел;
3) стремеж към щастие.

Мечта, обект на изследване:

Да бъдеш щастлив?

1. Да бъдеш щастлив. Като силно и непреодолимо желание. Като визуално отражение на стръкчета трева. Правилни думи и липса на точно такива. Обич. Усещане. Страст. И фаталната им комбинация, която предчувстваш още с прекрачването на тъмния праг на стария вход на малката сграда на симпатичната пряка на известната улица на големия град.
Това снощи и аз го предчувствах. После го изчувствах. И сега все още чувствам. Страховит фактор е химията. Онази абстрактната, дето те кара или да се влюбиш, или да позволиш на тялото и душата най-върховното блаженство, което един секс би могъл да предложи. Само не и двете действия в едно. Защо. Защото пътят е красив, но спасението – сложно. И клони стабилно към невъзможно.


2. Да бъдеш щастлив. Като идеализирана цел. Идеализираните цели са почти точно толкова коварни, колкото химията по точка първа. Елементарничко е обяснението. От много идеализиране не забелязваш директните промени. Така директни, че чак загрозява. И така промени, че целта в крайна сметка се измества далеч от отправната позиция. Чудя се дали моята мечта е идеализираната ми цел, или просто илюзията ми за нея? Идеализации и илюзии – как се вмъкват нарочно асонанси, алитерации – а, господа филолози и философи, уважаеми, та това нищо ли не значи? Упорито е. Снощи някой така ми каза.

3. Да бъдеш щастлив. Като стремеж към щастие.
„мечта“; „щастлив“ / „стремеж“; „щастие“
 И добре, ако мислено си задраскаме щастливостта от двете страни на уравнението, понеже още в предгимназиалния период разправяха, че можело, какво остана? Да разбирам, че мечтата ми е някакъв стремеж освен. И дори не съм успяла да разбера към какво точно, противно на първоначалните ми убеждения и въпреки многото строги анализи и наблюдения. Дали не е тъжно? Тъй като – забележете – аз тази мечта я преследвах... Ами сега как става номерът. И с какви очи мога да поискам нещото, което наричам Щастие.

Повече изводи ще дойдат в повече. А всички дебнат един слънчев лъч.

Лятото е опасен сезон. Да, опасен за любов. Пролетта също. Особено в края на май.

                                           


                                                                                                          14.11.2011

No comments:

Post a Comment